Přeskočit na obsah Přeskočit na menu

ZMĚNA V SYSTÉMU SBĚRU TŘÍDĚNÉHO ODPADU!

19. června 2025, 12:19 | Od 1. 1. 2026 bude v naší obci nově probíhat svoz plastu a papíru pomocí pevných plastových nádob o objemu 240 litrů.

VÁŽENÍ OBČANÉ, MÁME PRO VÁS DŮLEŽITOU INFORMACI O SBĚRU TŘÍDĚNÉHO ODPADU!

Od 1. 1. 2026 bude v naší obci nově probíhat svoz plastu a papíru pomocí pevných plastových nádob o objemu 240 litrů.

PROČ TENTO SYSTÉM ZAVÁDÍME?

Doposud jsme v naší obci tříděný odpad (plasty a papír) sbírali pomocí plastových pytlů, které:
- musíme každoročně objednávat v tisících kusech, a né vždy jsou využity ke správnému účelu,
- musíme je rozpočítat a rozdělit do domácností podle počtu obyvatel,
- musí být označeny QR kódem na speciální nálepce, kterou načítají zaměstnanci úřadu ručně při každém svozu,
- ruční načítání trvá 2,5 hodiny a vyžaduje dva pracovníky obecního úřadu každý měsíc,
- nálepky jsou citlivé na počasí – při dešti nebo mrazu bývají nečitelné,
- občané musí osobně žádat o nové nálepky nebo pytle a převzít je na úřadě
- vážení odpadů v pytlích nelze zajistit.
Tento systém je zastaralý, neefektivní a zbytečně náročný na čas, práci i finance.

 

CO PŘINESE NOVÝ SYSTÉM S PEVNÝMI NÁDOBAMI?

- Každá domácnost dostane jednu nádobu na plast a jednu na papír (zdarma, hrazeno obcí),
- Nádoby budou mít RFID čipy – při výsypu se automaticky načítají bez nutnosti zásahu pracovníků obce,
- Odpadá nutnost skladovat a vydávat pytle a nálepky,
- Sníží se chybovost a reklamace,
- Zefektivní se svoz – budeme moci lépe plánovat četnost výsypů (např. plast častěji, papír méně často),
- Úspora času, práce a pohonných hmot
- Zlepší se přehled o množství odpadu z každé domácnosti díky možnosti vážení nádob, pokud v budoucnu zavedeme.

 


CO TO PRO VÁS ZNAMENÁ?

- Obec do každé domácnosti zdarma poskytne dvě 240 litrové nádoby – jednu na plast, druhou na papír v provedení s černým tělem a barevným víkem.
- Jedna nádoba pojme objem odpadu rovnající se třem svázaným pytlům – pokud běžně vystavujete více než tři pytle, můžete si na vlastní náklady pořídit další nádobu.
- Cena jedné nádoby: 714 vč. DPH (zvýhodněná cena z veřejné zakázky).
- Běžná cena podobné nádoby je v maloobchodě výrazně vyšší.

- Svoz plastů bude prováděn 1x za 4 týdny. Svoz papíru bude prováděn v delším intervalu, předpoklad 1x za 6 týdnů.

JAK OBJEDNAT DALŠÍ NÁDOBU?

Pokud si přejete pořídit další nádobu na plast, kontaktujte pracovníka obecního úřadu:
Petra Rathouská
Telefonicky:         734 218 515
E-mailem:           
Osobně na úřadě

Objednávka nejpozději do 2. července 2025! V pozdějším termínu negarantujeme stejnou cenu a provedení.

Děkujeme, že s námi pomáháte zlepšovat systém třídění odpadů v naší obci. Věříme, že nový způsob bude pohodlnější pro vás i pro nás.

Za obecní úřad

David Ćmiel, starosta obce

Přílohy:

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

icon

Uživatelské jméno:

Heslo:

Zapomenuté heslo